środa, 11 listopada 2015

Dywan na szydełku

Dywany wydziergane na szydełku ze sznurka pchnęły mnie do rozpoczęcia przygody z szydełkiem albo raczej szydłem. Poczytałam w internecie o co chodzi z dzierganiem dywanu, zamówiłam szare i miętowe bawełniane sznurki 5mm i zaczęłam dziergać. Niby nic trudnego bo to same półsłupki dziergane w koło... ale wcale takie proste nie było (dywan prułam jakieś 4 razy). Po wielu próbach zadanie wykonałam i powstał mój prosty dywan z ażurowym wykończeniem. W zamyśle dywan miał być szaro-miętowy a ostatecznie powstał w szarościach. Dywanik ma około 90cm średnicy, na jego wykonanie zużyłam 400m sznurka i dziergałam szydłem 10mm.


2 komentarze:

  1. Witam. Mogłaby mi Pani wysłać wzór na tą falbankę przy wykończeniu ?. Byłabym wdzięczna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. koronka robiona na wyczucie, pierwszy raz i doskonała nie jest:)
      półsłupek, półsłupek nawijany, słupek, półsłupek nawijany i półsłupek,oczko ścisłe

      Usuń